full aktivitet under dagen

Här kommer ett inlägg från en inlagd.
Det har varit full fart runt mig hela dagen. Efter röntgen i morse är jag fastande igen och det är såklart mindre roligt. Läkarna som kom på ronden meddelade att det var väldigt otydligt på röntgenbilderna  om det var stopp i tarmen eller inte, kontrasten hade nog inte fått full effekt att verka och därav blir det en ny röntgen i eftermiddag/kväll.
De ordinerade lite olika saker som har gjorts under dagen. Dels har jag fått en spruta som skall få tarmen till att arbeta lite mer då den verkade vara passiv i nuläget, efter detta fick jag ett typ av lavemang i stomin för att se om det kunde hjälpa till att lösa upp något men det har inte hjälp ännu. Den stora grejen som hänt är att jag fick åka ner till röngten igen och närmare bestämt ultraljudsavdelningen. Där har jag legat under ca en och en halv timme och fått två nya dränage inkopplade. Ett sitter på vänstersidan och verkar tömma ut en blandning av urin och blod. Fick dock höra för en stund sedan att läkarna på röntgen var oroliga att de råkat sätta dränaget in i magsäcken istället. Ja varför inte, där har jag ju inte haft en slang innan. Iallafall inte utifrån. Enligt överläkaren var det inget att vara orolig för så jag får bara lita på honom. Det tråkiga är att jag säkert måste ner och bli dränerad ännu en gång ikväll. Tjhoo.
Det andra dränaget sitter på höger sida. Där verkar de ha hittat en guldgruva, mer än två dl var har runnit ut sedan de satte dit den och det känns lite lättare i magen nu. Jag hoppas att detta inte bara är inbillning men någon nytta borde det ju gör att bli av med sådant som inte hör hemma i buken.
 
Uppdatering följer när nyheter och ork finnes 
 
Andreas
Elisabeth
2023-03-01 @ 16:36:56

Du är helt otrolig som orkar uppdatera oss Stort TACK för detta Vi är många som känner med dig och skickar styrkekramar i massor ❤️❤️❤️

Anna-Lena
2023-03-01 @ 20:10:54

Alltså, det är ju knappt så att man vågar gå in och läsa dina uppdateringar nu. Är dock väldigt glad och lättad när jag ser att du trots allt elände har orkat skriva, och att du dessutom gör det med en lättsam ton. Förstår att det kanske är ett sätt att ta sig igenom dagarna.
Blev så glad för din skull när du berättade häromdagen att du haft besök, gissar att det gör tillvaron lite lättare.
Kommer gärna och hälsar på när du har orken. Tänker väldigt mycket på dig.
Stor Kram
/ Anna-Lena

Cajsa
2023-03-02 @ 18:25:23

Vi håller tummarna för att tarmarna kommer igång snart, låter väldigt påfrestande. Heja dig Andreas som står ut och orkar dag ut och in. En dag är du ute på andra sidan igen 🌷☀️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cellsamt.blogg.se

Här kan ni följa mig och vad som händer framöver. Ska försöka hålla er uppdaterade med aktuella datum, frågor, prover och tankar. Antar att orken kommer vara varierande periodvis och därmed också inläggens mängd och längd.

RSS 2.0