Lite piggare

Hej
Sedan senast jag skrev har det inte varit så mycket aktivitet runt "fallet Andreas".
 Endast lite småsaker har gjorts, kanske detta inte är så intressant i det stora hela men jag tänker att det som skivs här på bloggen även blir som en typ av dagbok som kan vara bra att ha i framtiden för att veta vad som gjordes när och varför.
 
Jag har blivit av med dränaget som misstänktes vara placerad in i magsäcken. Denna info visade sig vara felaktig vilket kändes skönt att höra. Däremot satt den väldigt nära bukspottkörteln och då det kom vätska därifrån när dränaget sattes, vill läkarna nu göra mer undersökningar i området med bland annat prov på vätskan för att se om den innerhåller något av det enzym som produceras i bukspottskörteln och hjälper till med nedbrytningen av protein i tarmarna, tarmarnas insida är gjorda för att tåla detta men skulle detta enzym hamna utanför sin " hemmaarena" kan det ställa till oreda i buken och det tycker jag personligen att det får vara slut med nu. Framöver önskas att varje organ ,vätska och annat, sitter och håller sig på den angivna plats det fick tilldelat när jag skapades. 
 Under gårdagen kände jag av en energi i kroppen som jag länge har saknat. Det fanns ett sug att gå upp och tvätta sig och att trimma till ansiktsbehåringen.
En textrad från Monica Zetterlunds "Trubbel" dök upp i huvudet när jag såg mig i spegeln "Här är det risigt och förvuxet, fult och snårigt" . Denna rad stämde väldigt bra med hur jag kände mig.
Vidare var det mest vila som gällde. Stoppet i magen har släpp och det var även bekräftat genom röntgen, så mat och dryck fick intagas igen. I ärlighetens namn är det dock svårt att få till någon riktig matlust här på sjukhuset. Maten som serveras är inte det jag är förtjust i och många gånger i konstiga blandningar. Som tur är finns det
" Frukost knäcke " på avdelningen och det blir en hel del sådanna om dagarna.
 
I går kväll kom tröttheten verkligen ifatt mig och alla nätter med missad nattsömn tog ut sin rätt. Runt 20.30 lade jag mig i sängen och intog kvällens drog buffe, detta toppades med en uppfriskande spruta i låret som innehåller blodförtunnande medel. Det blev 5 timmars sammanhängande sömn innan jag vaknade av smärta i magen. Efter mer medicament och ett par timmars vakenhet slumrade jag till några timmar igen. I det stora hela ser jag det som en bra natt och än så längre känner jag mig utvilad.
 
Nu väntar lunch och enligt ryckten skall det bli pasta o köttfärssås, håll gärna tummarna att den är ätbar. I eftermiddag blir jag ännu en gång uppflyttad till avd 83 då denna avdelningen inte är bemannad på helgen. 
 
Hoppas ni får en fin helg allihopa därute 
 
Andreas
 
 
 
Elisabeth
2023-03-03 @ 14:17:55

Jag ser verkligen fram emot att läsa nyheterna från/om dig Är inne flera gånger om dagen för att se så att jag inte missar något. Du skriver sååå bra, fakta blandat med ironi. Nu känner man igen dig Andreas
❤❤❤

Cajsa
2023-03-04 @ 09:20:29

Skönt att höra att det kommer lite stunder då energi kikar fram. Vi läser varenda inlägg vilket vi verkligen uppskattar och vill fortsätta med det. Så fortsätt gärna skriv så länge det känns meningsfullt! Nu bältet på i Bryssel, på ett plan till Faro. Skall hälsa på Hasse som fyller 70. Det skall bli regn precis varje dag, fantastiskt! Kallare än vanligt. På sportlovet åkte vi skidor i Romme i regn, en ny upplevelse det med! :) krya på dig och hoppas bolognesen smakade hyffsat bra!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cellsamt.blogg.se

Här kan ni följa mig och vad som händer framöver. Ska försöka hålla er uppdaterade med aktuella datum, frågor, prover och tankar. Antar att orken kommer vara varierande periodvis och därmed också inläggens mängd och längd.

RSS 2.0