och så vart det nedåt igen....

Hej och välkomnana till ett nytt avsnitt i " Vad fan har gått fel nu då!? " 
Det enkla svaret är att vi i vanlig ordning inte vet. Denna gången började det i Måndag kväll med att jag började kräkas, det kändes lite märkligt då det fortfarande var aktivitet i stomin och den fylldes på bra under dagen och kvällen. Igår morse däremot vaknade jag efter en natt med relativt bra sömn. Jag vet att jag måste låta negativ och vara trist att att läsa om men om jag inte förklarat det tidigare så ser en natt ut ungefär som följer.
Man gör sina kvällsrutiner,  att borstar tänderna är det ju mest som står på tapeten. Önskar att jag kunde skriva att jag gjorde både ettan och tvåan men det är liksom bortkopplat och den rutinen är ersatt med att med full koncentration hålla reda på alla slangar och påsar samt diverse dropp. Dränage och annat sitter ju inte fast superbra i kroppen och tål inte att man fastnar någonstans då kan det ryckas loss men olika konsekvenser som följd. Nu siktar man in sig på sängen, kuddar och täcken läggs på strategiska ställen så att jag kommer åt dem när jag lagt mig. Nu skall droppställningen försökas dras med på rätt sida sängen och dränagen hängas längst ner på sängkanten så att det kan rinna nedåt. När detta är gjort kan man placera ut kuddar och täcken så man ligger någerlunda bekvämt inför natten. I det stora hela så låter det kanske som en skitsak men har man ingen ork blir det till en väldigt stor apparat.
Nu ber man sköterskan om insomningstablett och ev. lite smärtstillande beroende på status i magen. Man somnar ganska snabbt och skönt,  i regel runt 23. kl 24 kommer de in med ett par alvedon, hurra det var ju ändå näsran en timme.....
kl 02 tar de gärna en tur men blodtrycksvagnen
kl 03 är det dax för antibiotika 
Så även om man är trött och somnar gott är det inte helt lätt att få sin sömn.
 Denna natt kom de även 04.30 då jag skall börja drick kontrast inför ny röntgen imorgon och då är vi tillbaka lite till ämnet igen.
Igår kunde jag  knappt få i mig något alls efter att jag kräkt på morgonen och det var dropp för hela slanten. Runt 14- tiden var det dax för ännu en fross attack med skakningar och krämpor. Jag fick ingen förhöjd feber vilket jag själv tycker är märkligt och kan bara gissa att det har något med cellgifter eller någon av medecinerna jag får som utlöser det. Efter detta anfall föll jag in och ut ur sömn hela dagen. Det blev en röntgen på kvällen strax efter 20 och den visade, om jag förstod det hela rätt att där ligger någon typ att svullnad på tarmen som kan vara orsaken till kräkningarna, dvs när det inte tar sig ut där det ska så kommer det andra hållet.
Nu på morgonen runt 07.30 görs en passageröntgen för att se mer exakt vad felet ligger.
 
Jag kämpar på så gott jag kan men det börjar kännas lite tröstlöst nu. 
Det hade varit skönt med lite framgång också istället för alla dessa motgångar.
 
Hoppas ni får en fin dag där ute och njut av friska luften 
 
Andreas
 
 
 
 
 
 
Jonas
2023-03-01 @ 06:07:48

Hoppas verkligen det vänder snart så du kan få några nätter ostörd sömn, kämpa kompis!

Nonne o Lars
2023-03-01 @ 07:29:02

Ingen kan som du beskriva en sjukhusvistelse med egna ord. Det du går igenom är en bragd. All styrka till dig❣️

Elisabeth
2023-03-01 @ 08:48:04

Du kanske skall testa en ny karriär när du blivit bra, Författare? Du skriver riktigt bra. Skickar med lite styrkekramar, du verkar behöva detta. 🤗❤🤗

Anna & Martin
2023-03-01 @ 13:13:45

Återigen ber vi dig att kämpa på! Önskar verkligen att det snart lättar för dig och att du får dina krafter tillbaka. Skickar all värme och styrka vi har ☀️

Marie-Louise
2023-03-01 @ 18:16:19

Tänkte precis samma som Elisabeth skrev när jag läste ditt inlägg. Du skriver otroligt bra och kämpar ännu bättre. Håller alla tummar för att det ska vända och bli bra nu. Håll ut. Styrkekramar från oss 🥰🥰🥰

Marie Ljungberg
2023-03-03 @ 06:03:18

Fortsätt kämpa Andreas 🙏🏻




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cellsamt.blogg.se

Här kan ni följa mig och vad som händer framöver. Ska försöka hålla er uppdaterade med aktuella datum, frågor, prover och tankar. Antar att orken kommer vara varierande periodvis och därmed också inläggens mängd och längd.

RSS 2.0