Duschat

Dagen börjar som vanligt vid 6-tiden med prover och tömning av diverse kärl som är kopplat till magen med slangar. Två av slangarna backades igår,det innbär att man lossar styngnen för att sedan dra ut slangen ca 1,5 cm .detta för att kontollera om det ligger vätska runt om slangen. Om det har varit ett normalflöde tas slangarna bort 4 timmar senare. Så igår blev jag av med två slangar och idag tog dom bort1 till:)
Nu har jag tre saker inkopplade,en drenage slang , samt katetern och ryggbedövningen. Katetern har jag kvar så länge ryggbedövningen är kvar. Man kan tydligen inte styra kisseriet när man får den bedövningen.Man har även sänkt styrkan på denna idag och det är snart dax för annan typ av bedövning.Vet att jag blev illamående av morfinet förra gången och det gör mig så klart nervös .I och med att de tagit bort flera slangar så har jag även kunnat ställa ifrån mig gå- bordet. Det är skönt att bara ha en droppställning att ta hänsyn till.kunde även ta mig en dusch  och fick sedan såren omlagda så nu känner jag mig som en ny människa.
Hur är det med er ? Någon som skitit ner sig senaste veckan? Eller har något annat intimt att bidra med, jag kan ju inte va ensam väl:)
Skämt o sido .händer det nått kul i era liv från ni gärna skriva en  rad och berätta. Kan skriva på mailen om ni  inte vill  dela med alla.
Livet kan ju inte inte tagit pause för alla bara för att jag ligger här
Kram på er/ Andreas 

[email protected]
Annelie
2014-03-02 @ 11:23:30

Det går verkligen framåt. Härligt att höra! Kramar

Pappa o Elaine
2014-03-02 @ 12:39:53

Gött o höra!
Se bara till så dom inte kopplar bort lille Andreas i röran med alla slangar!

Nonne
2014-03-02 @ 13:17:25

Så himla kul att höra framstegen! Sen är du en god skribent så det är roligt att läsa dina kommentarer. I Påarp pågår storbak idag för vårens fikapauser! Kram från Lars och mig

CC
2014-03-02 @ 15:57:17

Kul att se dig idag och att det går framåt! Du är stark Andreas, fortsätt kämpa så! Väntar på att propellersnurran ska skjutsa oss tillbaka nu. Vi ses när du är tillbaka hemma igen! Kram på dig/CC

Camilla
2014-03-02 @ 16:18:17

Jag tampas med barn som nog är på god väg att bli tv-spelsberoende. Så jag tvingade med ovan nämnda barn på en tur till plantagen. Väl där har jag tränat marklyft, dvs lyft 40l grönsavgjord a2påsar. Kan säga att jag lärt mig att blöt jord är tung. Klarade oss dock från nervälta krukor od eftersom smågrabbarna faktiskt var beskedliga idag.

Nu har vi ätit fisk och för att få dem att bota ovan nämnda beroende ska jag ge dem pisk i Mario cart snart (hehe!).
Sen måste jag ju återgå till mitt lugna yogiska jag innan det är dags för kvällens pass.
Micke har idag och igår varit på pt-utbildning.
Må gott!!

Marianne Andersson
2014-03-02 @ 16:19:32

Du, Ni alla är riktiga kämpar hela familjen - Tillsammans är Ni starka. Kämpa på så fortsätter jag hålla alla tummar jag kan för Er!!
Här i lilla skåne regnar det för fullt, riktigt innesittarväder, lika tråkigt som att betala sina räkningar men jag får vara glad att jag kan göra det :) På fredag blir det en tur till Veberöds Spa vilket ska göra gott för både kropp och skäl :)
Styrkekram till Er alla från familjen Andersson i söder




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cellsamt.blogg.se

Här kan ni följa mig och vad som händer framöver. Ska försöka hålla er uppdaterade med aktuella datum, frågor, prover och tankar. Antar att orken kommer vara varierande periodvis och därmed också inläggens mängd och längd.

RSS 2.0