lång dag


 
Nu har jag landat i sängen efter en otroligt lång dag, väntar på att få en blodförtunnande spruta inför imorgon. Sprutan och att få i mig en näringsdryck är det sista jag skall göra ikväll, sedan blir det förhoppningsvis lite sömn. Skriver förhoppningsvis, för inatt ligger jag i en sal med fyra bäddar. Inget man är van vid direkt. Det är ganska mycket ljud, ljud av  maskiner som låter och personal som går omkring. 
 
Jag kommer inte få ta emot besök under min tid här i Göteborg och det känns väldigt tungt. Covid och annat fortsätter att ställa till det inom vården.
Fick dock kärlek och fina kramar under dagen som gör det lite lättare att ligga här, även om det smärtade mig mycket att säga farväl.
 
Många är de tårar som har rullat ner för kinderna senaste veckan och de forsätter att komma hela tiden, känner mig SÅ trött och varenda cell i kroppen gör ont, vet inte hur jag ska förklara det. Det är som hela kroppen är ledsen och inte vet hur den ska hantera det.
 
Operationen verkar börja runt 08.00 imorgon men redan 04.45 är det väckning. Ännu en näringsdryck skall intas för att ladda kroppen med energi. Sköterskan jämförde energiförbrukningen under operationen med att springa två maraton efter varandra...
Det ger lite perspektiv...
 
Nu kommer sköterskan med sprutan....
 
Tack för ert stöd och positiva tankar, det värmer ska ni veta.
 
Kram Andreas 
Cajsa
2023-01-23 @ 22:15:52

Hoppas du kan få några timmars sömn i stöket. Vi hejar på dig hemifrån Askim. Klara har läst godnattsaga för Ebba och Signe. Viktor har invigt filmduken och resten av oss skall också försöka sova snart, vi tänker på dig ❤️

Lotta
2023-01-23 @ 22:45:10

Tänker på dig ❤️.

Elisabeth
2023-01-24 @ 01:09:21

Du finns i våra tankar hela tiden ❤️

Simon
2023-01-24 @ 14:08:37

Kämpa på älskade vän❤️

Mullis
2023-01-24 @ 20:44:21

Du är en ( av typ 2) som envisas med att kalla mej vid detta fantastiska smeknamn!!Känn dej hedrad!😀 Vill bara att du kämpar på, du fixar detta! Mullis, o resten av klanen på Frennarp tänker på dej❤️

Micke
2023-01-25 @ 00:35:23

Har haft dig i mina tankar precis hela dagen!! Och blev så lättad när jag läste att allt gått enligt plan. Nu krigar du vidare så ska du se att du står där som segrare över skiten igen. Ingen tar dig ifrån oss så lätt!! För när jag läste din sista mening i ditt förra inlägg här bröt jag fullkomligt ihop. Tårarna sprutade och jag kom fram till att det inte finns ett annat alternativ än att vi i vår ska få skratta ihop igen och att du ska få plåga mig med allt galet som kommer ur din mun. Kämpa nu min för evigt älskade vän!! ❤️❤️❤️

Nonne o Lars
2023-01-25 @ 08:17:10

Du är så starkt och delger oss på ett så fint sätt❣️Vi tänker ständigt på dig och ser fram emot när du sitter här hemma och dricker kaffe nästa gång 😍

Marianne Magnusson
2023-01-25 @ 19:13:41

Vi fick till oss i morse att operationen hade gått enligt plan, en lättnad att läsa.
Vi önskar dig all bättring Andreas 🙏




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

cellsamt.blogg.se

Här kan ni följa mig och vad som händer framöver. Ska försöka hålla er uppdaterade med aktuella datum, frågor, prover och tankar. Antar att orken kommer vara varierande periodvis och därmed också inläggens mängd och längd.

RSS 2.0